Cukkinis rakottas

 

Az egészségünket leginkább belülről romboljuk vagy támogatjuk.

 

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy egy adag egészség – gondolok itt például a reggel éhgyomorra elfogyasztott búzafűlére – önmagában megoldja az egészségügyi gondokat. Ha azonban elhanyagolunk olyan fontos kérdéseket, minthogy milyen táplálékot veszünk magunkhoz, aligha számíthatunk arra, hogy az amúgy csodás búzafűlé kifejtheti hatását.  Mi az Angikertnél azt valljuk, hogy csakis a teljes körű odafigyelésnek van értelme, csakis ez tud eredményre vezetni.

 

 

 

Éppen ezért nem szabad megfeledkeznünk a vitaminokban és értékes tápanyagokban gazdag táplálkozásról sem. Ahogyan az autónkat sem tankoljuk akármivel, úgy nekünk is meg kell válogatnunk, mit fogyasztunk. Mivel Ön ezt az oldalt olvassa, ezért valószínűnek tartom, hogy hasonlóan vélekedik.

 

Már írtunk az idényzöldségek és idénygyümölcsök fogyasztásának előnyeiről. Itt a cukkini szezon (jómagam 4 jól megtermett cukkinit szedtem le csak ma reggel), így kár volna nem kihasználni a lehetőséget. Egy egészséges receptet hoztam el ma. Miért egészséges?

  • van benne idényzöldség, tele vitaminnal, enzimekkel, rostokkal
  • van benne jó minőségű szénhidrát, mely ellát energiával
  • tartalmaz fehérjét, de nem túl sok fehérjét,
  • a tojás az egyik legkiválóbb táplálékunk, éppcsak a C-vitamin és a rostok hiányoznak belőle, minden más tökéletes kompozícióban található meg benne
  • tartalmaz zsírt is, de csak azt, ami a húsból és a tojásból származik
  • a tejtermékek erősíthetik az autoimmun folyamatokat, ez a recept azonban tejtermék helyett “zabtejszínt” használ (a másik főgonosznak az autoimmun betegségek okozásáért a glutént kiáltották ki, de a zabban csak akkor van glutén, ha szennyezett helyről származik!)
  • enyhén fűszeres, igény szerint a fűszereket le lehet csökkenteni só, bors + vega fűszer keverékére!

 

Ráadásul nagyon gyorsan elkészül. Mindenki imádni fogja!

 

A fenti slide képekben is bemutatja az alábbi receptet. A nyilak segítségével előre-hátra is lehet léptetni.

 

Cukkinis rakottas. Elkészítés:

1. Tegyünk fel 200 gramm rizst 300 gramm vízben főni sóval és némi vega fűszerrel (ez egy sótlan “vegeta”, DM-ben kapható).

2. A cukkinit vágjuk karikára és sózzuk meg. Ha kiengedte a levét, mossuk le róla!

3. Fogjunk 2-3 csirkecombot, távolítsuk el a bőrt (a többi zsíros részt nem kell!), majd vágjuk le a csontról a hús. Vágjuk apró kockákra. Dobjuk egy forró lábasba. Egy lilahagymát vágjunk félbe és vágjuk vékony karikákra, dobjuk a hús mellé. Sózzuk, öntsünk rá egy kis fehér borst, szórjuk meg bazsalikommal. Forgassuk, amikor a hús levet ereszt, vegyük kisebb lángra, innen még pár percig sütögessük.

4. A lemosott cukkinit helyettük egymás mellé egy tepsibe. Enyhén sózzuk, szórjuk meg frissen őrölt borssal. A megfőtt rizst (amit direkt nem 2-szeres vízben főztünk!) tegyük rá és keverjük össze.

5. Rakjuk a hagymás húst a cukkinis rizs tetejére.

6. Verjük fel villával 2 nagy tojás és 1 doboz zabtejszín keverékét, adjunk hozzá 0,5 dl vizet, kevés sót. Öntsük a cukkinis rizses húsra.

7. Fedjük le alufóliával és forró sütőben süssük kb. 30 percet. Ha már csak kevés részen nem állt össze, akkor még 5 percig süssük fólia nélkül.

8. Várjunk vele egy keveset, míg hűl és szeletelhető.

 

 

Jó étvágyat, jó egészséget az év minden szakában! Figyeljünk arra, mit fogyasztunk, mert az egészségünket belülről romboljuk vagy támogatjuk.

 

Posted in Cikkek az egészségről and tagged , , , , , .